اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر نوعی همکاری است. یک بیزینس برای تبلیغ چیزی با یک شخص تأثیرگذار همکاری می کند. این می تواند یک محصول ، خدمات یا کمپین باشد.

 در دنیای دیجیتال امروز ، سازندگان محتوای اجتماعی با مخاطبان خاص اغلب می توانند ارزش بیشتری به برندها بدهند. این افراد گروههایی را در شبکه های اجتماعی اختصاص داده و درگیر کرده اند. آنها به سادگی تحت عنوان "تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی" شناخته می شوند.

بیش از دو سوم خرده فروشان آمریکای شمالی از نوعی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند. و تقریبا نیمی از بازاریابان دیجیتال ایالات متحده و انگلیس حداقل 10٪ از بودجه ارتباطات بازاریابی خود را صرف این نوع بازاریابی می کنند.

 

تأثیرگذار شبکه های اجتماعی چیست؟

خیلی ساده ، تأثیرگذار کسی است که می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد.

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شخصی است که از طریق رسانه های اجتماعی این تأثیر را اعمال می کند. شکل تأثیر می تواند متفاوت باشد و هیچ دو اینفلوئنسریکسان نیستند.

اینفلوئنسر مناسب می تواند به مخاطبان هدف شما برسد ، اعتماد و تعامل را ایجاد کند.و منجر به افزایش لایکهای شما شود. آنها محتوای اصلی و جذاب ایجاد می کنند و مشتاقانه از الگوی تبلیغاتی الگوی ارائه شده توسط برند شما استقبال نخواهند کرد.

بنابراین ، بسیار مهم است که فقط با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کار کنید که دید آنها با دیدگاه شما همسو است.

اینفلوئنسرها می توانند میلیون ها دنبال کننده داشته باشند. شاید شناخته شده ترین اینفلوئنسر جهان کندال جنر باشد. او 108 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و مرتباً میلیون ها لایک در پست های مارک دار خود کسب می کند.

اما همه اینفلوئنسرها  از هالیوود نیستند. برخی از برترین اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در سال 2021 افراد زیر هستند:

مراد عثمان ( muradosman )

بنیانگذار مجموعه عکس های #followmeto یکی از شناخته شده ترین اینفلوئنسرهای سفر در اینستاگرام است. او 4.2 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد.

ماسی آریاس ( @ massy.arias )

این مربی بهداشت و مربی تناسب اندام آنلاین با 2.6 میلیون فالوور در اینستاگرام با مارک هایی مانند Fabletics همکاری کرده است.

چگونه در چند مرحله آسان اینفلوئنسر مناسب شبکه های اجتماعی را پیدا کنیم

فقط در اینستاگرام بیش از 500000 اینفلوئنسر فعال وجود دارد . این بدان معناست که شما فرصت های بالقوه زیادی برای همکاری تأثیرگذار دارید. این همچنین بدان معنی است که شما باید تلاش کنید تا اینفلوئنسر مناسبی پیدا کنید.

اعتماد بازاریابان به توانایی آنها در یافتن اینفلوئنسر مناسب به طور گسترده ای در کشورها متفاوت است. در چین ، 81٪ از متخصصان بازاریابی اطمینان دارند که می توانند اینفلوئنسر  تأثیرگذار پیدا کنند. در ایالات متحده ، تنها 39٪ از بازاریابان احساس یکسانی دارند.

در اینجا چند روش اصلی برای یافتن و برقراری ارتباط با اینفلوئنسر مناسب برای کمپین آورده شده است.

1. تأثیر از سه جز تشکیل شده است:

  • ارتباط Relevance
  • رسیدن Reach
  • طنین انداز Resonance

ارتباط

اینفلوئنسر مرتبط محتوای مربوط به تجارت و صنعت شما را به اشتراک می گذارد. آنها باید مخاطبانی داشته باشند که با بازار هدف شما همسو باشد.

به عنوان مثال ، Intrepid Travel برای راه اندازی تورهای جدید وگان خود با گروهی از اینفلوئنسرهای وگان همکاری کرد. افراد تأثیرگذار مخاطبان بسیار مطلوبی داشتند که شرکت به شکلی جذاب و معتبر به آنها دسترسی پیدا کرد.

ارین ایرلند یک طرفدار پرشور وگان است. پست اینستاگرامی وی در مورد چگونگی گشت و گذار در سفر وی به عنوان وگان برای هند بیش از 5،700 لایک به دست آورد.

رسیدن

Reach تعداد افرادی است که به طور بالقوه می توانید از طریق فالوورهای اینفلوئنسر به آنها دسترسی پیدا کنید.

طنین انداز

این سطح بالقوه تعامل است که اینفلوئنسر می تواند با مخاطبان مرتبط با نام تجاری شما ایجاد کند.

بزرگتر همیشه بهتر نیست. اگر این فالوورها علاقه ای به پیشنهاد شما نداشته باشند ، تعداد زیاد فالوورهای بی ربط است. و اگر فالوورها کمتر باشد ، اگر منطقه خوبی باشد ، می تواند بسیار قدرتمند باشد. افراد تأثیرگذار می توانند پیروان بسیار متعهد و درگیر خود داشته باشند.

Tapinfluence دریافت که نرخ تعامل اغلب برای "تأثیرگذاران خرد" بیشتر است. تأثیرگذارهای کوچک 5000 تا 25000 پیرو دارند. اکنون 30 درصد از خرده فروشان آمریکای شمالی با تأثیرگذاران خرد کار می کنند.

آخرین تحول ، ظهور تأثیرگذارهای نانو است. این تأثیرگذارها می توانند تا حدود 1000 دنبال کننده داشته باشند ، اما حرف آنها برای طرفداران فداکارشان طلا است.

2. بدانید که می خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارد

کمپین اینفلوئنسر شما نمی تواند همه چیز همه افراد باشد. یک استراتژی موثر شما را ملزم می کند تا با استفاده از ابزار مناسب با افراد مناسب صحبت کنید. (و در این مورد ، اینفلوئنسرهای مناسب).

اولین قدم این است که مشخص کنید مخاطبان شما برای این کمپین خاص چه کسانی هستند.

ایجاد شخصیت های مخاطب راهی عالی برای اطمینان از درک اینکه به چه کسی می خواهید برسید است. پس از انجام این کار ، یک مجموعه مطابق با شخصیت های تأثیرگذار ایجاد کنید. این به شما کمک می کند خصوصیاتی را که در تأثیرگذاران خود جستجو می کنید درک کنید.

3. به دنبال تعامل و اعتماد با مخاطب مناسب باشید

نکته اصلی اعتماد است.

مخاطبان شما باید به نظر تأثیرگذارانی که با آنها شریک هستید اعتماد و احترام بگذارند. بدون م trustلفه اعتماد ، هر نتیجه ای سطحی خواهد بود. شما تلاش خواهید کرد تا تأثیرات ملموسی از تلاش خود را ببینید.

چگونه می توانید تأثیرپذیری بالقوه خود را مطمئن کنید؟ نامزدی. شما می خواهید تعداد زیادی بازدید ، پسندیدن ، نظرات و اشتراک ها را ببینید. به طور خاص ، شما می خواهید این موارد را از بخش های دنبال کننده دقیق که سعی در رسیدن به آنها دارید ، ببینید.

نرخ تعامل خوب همچنین به معنای پیروی وفادار است ، نه تعداد دنباله دار متورم که توسط رباتها و حسابهای کلاهبرداری تقویت می شود.

4- به دنبال یک نگاه ، احساس ، لحن و ارزش ثابت باشید

شما باید شخصی را پیدا کنید که با ظاهرخوب و احساس محتوای شما را تولید کند.

همچنین لحن باید متناسب با روشی باشد که می خواهید برند خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که همه چیز در پست های اجتماعی در هیچ یک از طرفین گسسته نیست.

آشپز و عکاس دنیس پریسکوت ( dennistheprescott ) سبک عکاسی کاملاً مشخصی دارد. برای همکاری او با Traeger Grills واقعاً خوب عمل می کند. وقتی Traeger Grills محتوای خود را در خوراک خود دوباره منتشر می کند ، یکپارچه با سایر محتوای فوروارد آنها مطابقت دارد.